🇬🇧🇬🇧🇬🇧 For English, see below ⬇️
Algemene Voorwaarden Kiki’s Hondenhotel
- Kiki’s Hondenhotel richt zich op vakantieopvang voor honden: labradors en golden retrievers, die rustig en sociaal zijn. Een voorwaarde hiervoor is dat de hond buiten kan spelen met andere honden zonder speciale begeleiding. Ook moet de hond samen met andere honden binnen kunnen verblijven zonder dat zij onrust bij elkaar veroorzaken.
- Het minimaal aantal verblijfsdagen is 7 voor nieuwe honden en 4 voor honden die al eens een vakantieperiode (7 dagen) bij Kiki’s Hondenhotel geweest zijn.
- Alle honden dienen minimaal 6 weken voor de eerste kennismaking gecastreerd of gesteriliseerd te zijn.
- De minimumleeftijd voor kennismaking en verblijf bedraagt 6 jaar. Voor Golden Retrievers is dit 7 jaar.
- Het halen en brengen van de honden in de schoolvakanties vindt plaats tussen 16.00 en 17.00 uur.
- Kennismakingen vinden op afspraak in het laagseizoen plaats tussen 10.00 en 12.00 uur. Kennismakingen in het hoogseizoen zijn bij uitzondering in overleg mogelijk.
Reservering en betaling
- Direct na het maken van een reservering voor een vakantieverblijf ontvangt de eigenaar van de hond een betalingsverzoek per Tikkie voor 50% van het totaal verschuldigde bedrag. Deze aanbetaling dient binnen een dag te worden voldaan.
- Zodra de aanbetaling is voldaan, komt de reservering voor het vakantieverblijf tot stand.
- Eén maand voor aanvang van het vakantieverblijf ontvangt de eigenaar van de hond een betalingsverzoek per Tikkie voor de resterende 50% van het verschuldigde bedrag. Deze restantbetaling dient binnen een dag te worden voldaan.
- Als de volledige verblijfskosten zijn betaald, kan het vakantieverblijf van de hond aanvangen.
- De dag van brengen en de dag van ophalen worden in rekening gebracht.
- Het later brengen tijdens een schoolvakantie van de hond of het eerder ophalen van de hond dan de afgesproken periode zal niet leiden tot restitutie van de pensionprijs.
- Annulering van het vakantieverblijf is mogelijk. Dan gelden de volgende restitutievoorwaarden:
- Bij annulering tot 6 maanden vóór aanvang van het verblijf: volledige restitutie van de aanbetaling.
- Bij annulering 6 tot 1 maanden vóór aanvang van het verblijf: geen restitutie van de aanbetaling.
- Bij annulering binnen 1 maand vóór aanvang van het verblijf of gedurende het vakantieverblijf voor de resterende periode: geen restitutie van het volledig betaalde bedrag.
Verantwoordelijkheden van de eigenaar van de hond
- De eigenaar van de hond verstrekt tijdens de kennismaking bij Kiki’s Hondenhotel alle informatie die van belang is voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van de hond.
- De eigenaar van de hond geeft uiterlijk bij aanvang van het vakantieverblijf van de hond het hondenpaspoort af als bewijs dat de hond de op dat moment vereiste vaccinaties heeft ondergaan. Voor honden betreft dit in elk geval de vaccinaties tegen Hondenziekte (ziekte van Carré) en Parvovirus en de neusenting tegen Kennelhoest (Nobivac KC).
- De eigenaar van de hond observeert de hond goed de weken voordat men op vakantie gaat en gaat indien nodig bijtijds voor het vakantieverblijf langs de dierenarts voor behandeling van ziektes of ongemakken.
- De eigenaar van de hond laat Kiki’s Hondenhotel zo ver mogelijk vóór aanvang van het vakantieverblijf van de hond weten als de hond ziek is geweest of nog steeds is. Heeft de hond ondanks inenting toch Kennelhoest, of een andere besmettelijke ziekte dan is Kiki’s Hondenhotel genoodzaakt het vakantieverblijf te annuleren zonder restitutie van het betaalde bedrag.
- De hond moet vrij zijn van vlooien en ontwormd zijn. Indien bij het brengen de hond vlooien blijkt te hebben, is Kiki’s Hondenhotel genoodzaakt het vakantieverblijf te annuleren zonder restitutie van het betaalde bedrag.
- De eigenaar van de hond is te allen tijde aansprakelijk voor de daden van de eigen hond.
- De eigenaar van de hond komt de hond persoonlijk brengen en ophalen. Een uitzondering hierop is alleen mogelijk na voorafgaand akkoord van Kiki’s Hondenhotel.
- De honden eten bij Kiki’s Hondenhotel het voer dat ze van huis uit gewend zijn. De eigenaar van de hond neemt bij aanvang van het vakantieverblijf voldoende van dit voer mee voor de volledige duur van het vakantieverblijf in een afsluitbare plastic bak.
- De eigenaar van de hond neemt bij aanvang van het vakantieverblijf de eigen schone mand of kussen van de hond mee.
- Onhoudbare Situaties en Directe Ophaling.
Indien een hond tijdens zijn/haar vakantieperiode een onhoudbare situatie veroorzaakt, dient de eigenaar van de hond ervoor te zorgen dat de hond dezelfde dag, binnen 8 uur, op wordt gehaald. Kiki's Hondenhotel heeft niet de mogelijkheid om een hond langer dan 1 dag af te zonderen van de andere honden. In dergelijke gevallen vindt geen restitutie plaats van het reeds betaalde vakantiegeld. Voorbeelden van onhoudbare situaties zijn, maar zijn niet beperkt tot, het aanvallen en/of bijten van andere honden, aanhoudend blaffen tijdens de nacht, besmet zijn met vlooien op de dag van aankomst of een besmettelijke ziekte. Indien dergelijke situaties zich voordoen op het moment dat de hond wordt gebracht, moet de hond onmiddellijk weer worden meegenomen en vindt er eveneens geen restitutie plaats van het betaalde bedrag.
Annulering van toekomstige reserveringen
Indien tijdens een vakantieperiode blijkt dat een hond gedragsproblemen vertoont die het verblijf in Kiki’s Hondenhotel onverantwoord maken, behoudt Kiki’s Hondenhotel zich het recht voor om toekomstige reserveringen van die hond te annuleren. Dit geldt onder andere voor:
- Agressief gedrag zoals bijten of aanvallen van andere honden.
- Aanhoudend problematisch gedrag zoals overmatig blaffen of kapot maken van spullen in het huis, hieronder vallen ook de voerbakken.
- Incontinentie, voor zover dit niet met medicatie of andere passende maatregelen kan worden verholpen.
In dergelijke gevallen zal het reeds betaalde bedrag voor toekomstige reserveringen worden gerestitueerd. Kiki’s Hondenhotel zal altijd proberen in overleg met de eigenaar en, indien nodig, een dierenarts tot een oplossing te komen. De beoordeling van deze situaties zal worden gebaseerd op observaties en camerabeelden.
Verantwoordelijkheden van Kiki’s Hondenhotel
- Kiki’s Hondenhotel zorgt te allen tijde voor het zorgvuldig huisvesten, voeden en verzorgen van de hond die bij haar verblijft.
- Kiki’s Hondenhotel houdt zoveel mogelijk rekening met de individuele wensen van de eigenaar van de hond ten aanzien van de verzorging van de hond.
- Gedurende het vakantieverblijf van de hond communiceert Kiki’s Hondenhotel regelmatig over het verblijf van de logeerhonden via Instagram. Op verzoek kan de eigenaar van de hond ook via WhatsApp op de hoogte gehouden worden.
- Kiki’s Hondenhotel meldt bij teruggave van de hond aan de eigenaar alle bijzonderheden van hond tijdens het vakantieverblijf. Indien dit op het moment van ophalen door omstandigheden niet mogelijk is, kan hiervoor op verzoek op een later tijdstip telefonisch overleg plaatsvinden.
- In geval van (een vermoeden van) ziekte of verwondingen van de hond tijdens het vakantieverblijf schakelt Kiki’s Hondenhotel naar eigen inzicht en op kosten van de eigenaar van de hond een dierenarts in en neemt zij de maatregelen die haar in de gegeven omstandigheden juist voorkomen. Indien mogelijk raadpleegt Kiki’s Hondenhotel de eigenaar vooraf en houdt zij deze op de hoogte van de voortgang.
Wanneer na het raadplegen van de dierenarts voor het herstelproces van de hond kostbare medische maatregelen nodig blijken te zijn, overlegt Kiki’s Hondenhotel dit eerst met de eigenaar van de hond. Wanneer dit contact niet vlot tot stand kan komen en als gevolg daarvan een vertraging optreedt in de behandeling van de hond, kunnen de gevolgen daarvan Kiki’s Hondenhotel niet worden aangerekend.
Aansprakelijkheid
- De eigenaar van de hond is aansprakelijk voor schade die Kiki’s Hondenhotel ondervindt als gevolg van het niet vermelden van gegevens of het verstrekken van onjuiste gegevens over de hond, tenzij dit de eigenaar van de hond niet is toe te rekenen.
- De eigenaar van de hond is aansprakelijk voor schade die door onaangepast of afwijkend gedrag van de eigen hond is veroorzaakt.
- Kiki’s Hondenhotel is tegenover de eigenaar van de hond aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan haar is toe te rekenen. Kiki’s Hondenhotel vergoedt toerekenbare schade mits de eigenaar van de hond binnen 30 dagen nadat de schade is ontstaan deze schriftelijk aan Kiki’s Hondenhotel kenbaar maakt. De schadevergoedingsverplichting is beperkt tot maximaal het bedrag van het vakantieverblijf van de hond bij Kiki’s Hondenhotel.
🇬🇧🇬🇧🇬🇧
General Terms and Conditions of Kiki's Dog Hotel
Kiki’s Dog Hotel specializes in holiday boarding for dogs: Labradors and Golden Retrievers, who are calm and sociable. A requirement for this is that the dog can play outside with other dogs without special supervision. Additionally, the dog should be able to stay indoors with other dogs without causing unrest among them.
The minimum stay duration is 7 days for new dogs and 4 days for dogs that have previously stayed at Kiki's Dog Hotel for a holiday period (7 days).
All dogs must be fully neutered or spayed at least 6 weeks before the first introduction.
The minimum age for introduction and stay is 6 years. For Golden Retrievers, this is 7 years.
During school holidays, the drop-off and pick-up of dogs will occur between 16:00 and 17:00.
Introductions are by appointment only, and during the low season, they take place between 10:00 and 12:00. Introductions during the high season are possible only in exceptional cases and by prior arrangement.
Reservation and Payment
Immediately after making a reservation for a holiday stay, the dog's owner will receive a payment request via Tikkie for 50% of the total amount due. This deposit must be paid within one day.
Once the deposit is paid, the reservation for the holiday stay is confirmed.
One month before the start of the holiday stay, the dog’s owner will receive a payment request via Tikkie for the remaining 50% of the amount due. This final payment must be made within one day.
Once the full stay costs are paid, the dog’s holiday stay can commence.
The day of drop-off and the day of pick-up will be charged.
If the dog is dropped off later than planned during a school holiday or picked up earlier than the agreed period, no refund of the boarding fee will be provided.
Cancellation of the holiday stay is possible. The following refund conditions apply:
If your dog dies before your holiday.
- Cancellation up to 6 months before the start of the stay: full refund of the deposit.
- Cancellation 6 to 1 month before the start of the stay: no refund of the deposit.
- Cancellation within 1 month before the start of the stay or during the holiday stay for the remaining period: no refund of the full amount paid.
Responsibilities of the Dog Owner
The dog owner must provide all necessary information during the introduction at Kiki’s Dog Hotel to ensure proper and responsible housing and care for the dog.
The dog owner must provide the dog’s vaccination certificate at the start of the stay as proof that the dog has had the required vaccinations. For dogs, this includes vaccinations for Canine Distemper, Parvovirus, and the kennel cough vaccine (Nobivac KC).
The dog owner should observe the dog closely in the weeks leading up to the holiday and visit the vet if necessary to treat illnesses or discomforts before the holiday stay.
The dog owner must inform Kiki’s Dog Hotel as soon as possible before the holiday stay if the dog has been or is still ill. If the dog, despite vaccination, contracts kennel cough or another contagious disease, Kiki’s Dog Hotel is forced to cancel the holiday stay without refunding the paid amount.
The dog must be free of fleas and have been dewormed. If fleas are discovered when the dog is dropped off, Kiki’s Dog Hotel will cancel the stay without refunding the amount paid.
The dog owner is always liable for the actions of their dog.
The dog owner must personally drop off and pick up the dog. An exception is only possible with prior approval from Kiki’s Dog Hotel.
The dogs at Kiki’s Dog Hotel will eat the food they are accustomed to at home. The dog owner must bring enough of this food in a sealed plastic container for the full duration of the holiday stay.
The dog owner must also bring the dog’s own clean bed or cushion for the stay.
Unmanageable Situations and Immediate Pickup
If a dog causes an unmanageable situation during its holiday stay, the dog owner must ensure the dog is picked up within 8 hours the same day. Kiki’s Dog Hotel cannot isolate a dog from the other dogs for more than 1 day. In such cases, no refund of the paid holiday fee will be given. Examples of unmanageable situations include but are not limited to: attacking and/or biting other dogs, continuous barking at night, fleas on the day of arrival, or a contagious disease. If such situations occur when the dog is being dropped off, the dog must be immediately taken back, and no refund will be given.
Cancellation of Future Reservations
If during a holiday stay it becomes apparent that a dog exhibits behavioral issues that make staying at Kiki’s Dog Hotel irresponsible, Kiki’s Dog Hotel reserves the right to cancel any future reservations for that dog. This applies to, among others:
- Aggressive behavior such as biting or attacking other dogs.
- Persistent problematic behavior such as excessive barking or destruction of items in the house, including food bowls.
- Incontinence, insofar as it cannot be resolved with medication or other appropriate measures.
In such cases, any prepaid amount for future reservations will be refunded. Kiki’s Dog Hotel will always attempt to find a solution in consultation with the owner and, if necessary, a veterinarian. The assessment of these situations will be based on observations and camera footage.
Responsibilities of Kiki’s Dog Hotel
Kiki’s Dog Hotel will always ensure the careful housing, feeding, and care of the dogs staying with it.
Kiki’s Dog Hotel will take into account the individual wishes of the dog owner regarding the care of the dog as much as possible.
During the dog's holiday stay, Kiki’s Dog Hotel will regularly communicate via Instagram about the stay of the dogs. If requested, the dog owner can also be kept informed via WhatsApp.
When returning the dog, Kiki’s Dog Hotel will report any specific details about the dog’s stay. If this is not possible at the time of pick-up due to circumstances, a later phone consultation can take place upon request.
In case of suspected illness or injury during the holiday stay, Kiki’s Dog Hotel will, at its discretion and at the cost of the dog owner, consult a veterinarian and take appropriate measures. Kiki’s Dog Hotel will inform the owner in advance, if possible, and keep them updated on progress.
If costly medical measures are needed after consulting the vet, Kiki’s Dog Hotel will first discuss this with the dog owner. If contact cannot be made promptly and as a result, there is a delay in treatment, Kiki’s Dog Hotel will not be held responsible for the consequences.
Liability
The dog owner is liable for any damage suffered by Kiki’s Dog Hotel as a result of not providing or providing incorrect information about the dog, unless this is not attributable to the dog owner.
The dog owner is liable for damage caused by their dog’s inappropriate or deviating behavior.
Kiki’s Dog Hotel is liable to the dog owner for damage caused by a failure on its part. Kiki’s Dog Hotel will compensate for attributable damage provided the dog owner reports the damage to Kiki’s Dog Hotel in writing within 30 days after the damage occurs. The compensation for damage is limited to the amount of the dog's holiday stay at Kiki’s Dog Hotel.